14 Agost - Cursa del FAU

miércoles, 25 de junio de 2008

24 Juny 2008 - B.T.T. - Bassegoda

Les ganes de pedalar I descobrir noves zones han pogut més que la calor i les revetlles, així que a les 8 del matí ja era a Albanyà amb la bvici a punt.
La idea inicial era fer una primera aproximació a la zona, a veure com n’és de dur el Bassegoda.

Surto d’Albanyà, cap al camping Bassegoda, aquí torno a mirar els mapes, continuo recte, primer trencant a la dreta cap al coll de Pincaró, pujades dures i sense fí.
En aquest coll trobo el trencant que va al Hostal de la Muga, el deixo i giro a l’esquerra, passo pel trencant de Sant Joan de Bossols, continuo per la pista principal, desprès de pujades i alguna baixada per agafar aire (i desorientar-me algun cop) , arribo al coll de Bassegoda, veig el Bassegoda davant meu, imponent.

Ni intento ascendir-hi ( la idea d’avui era una primera visita a la zona i encara no sé quanta estona hauré de pedalar ). Ho hauria pogut probar perquè desde’l coll ja comença una baixada molt ràpida i llarga de quasi 1 hora fins a Albanyà.
On arribo 3 hores 10 minuts desprès de sortir-ne, 34 km I un desnivell important.

Diverses consideracions:
Estic segur que hi tornaré moltes vegades x-que :
- el paisatge feréstec de l’Alta Garrotxa, un cop més m’ha captivat.
- és una terra, aspre, dura i calorosa, s’ha d’estar en forma ( també és un bon lloc on posar-se a proba)
- M’he deixat la càmara a casa, avui no hi ha fotos
- La sortida ha estat circular, he vist diversos tipus de vegetació depenent de l’alçada i el vessant de la muntanya, increible !!
- La propera vegada, a part de la pujada amb btt, intentaré buscar el camí de pujada a Bassegoda.

La duresa de la sortida queda palesa amb el kilometratge.
1 hora – 8’5 km !
2 hores 15 – 18 km !!
3 hores – 32 km
3 hores 10 ‘ - 34 km (total)