14 Agost - Cursa del FAU

lunes, 12 de noviembre de 2012

Any 2012

L’any 2.012 ha sigut un any amb relativament poques curses, però escollides.
Curses i reptes que realment tenia ganes de fer-les i no fer curses cada cap de setmana només per fer-les

L’any comença aviat amb
La Mitja Marató de Muntanya de l’Albera – Llançà el dia 22 de Gener.
Increible l’ambient a la sortida, amb l’animació d’en Phillipe i tothom amb ganes de molta guerra, em surt una bona cursa.
Al final 2h10’56”, un temps genial.
Com no pot ser de cap altra manera, el punt més dur és la pujada i baixada de Puig d’Esquers.

La segona prova va seguir aviat, un clàssic la Mitja Marató de Granollers, el dia 5 de Febrer de 2.012.
Que va coincidir amb una setmana de fred intens i tota la setmana pensant quina seria la millor opció de roba.
Al final ens va fer un dia fred, però no tant com esperavem, només a la part final l’humitat del riu va accentuar la sensació de fred.
Com sempre a Granollers multitud de gent, de colors, gran ambient.
Els temps dels passos per kilometres:
Km5 – 24:34
Km10 – 48:55
Km15 – 1h11’54”
Km20 – 1h33’10”
I arribada amb 1h37’42”

Segons el Polar he fet una velocitat màxima de 3’35” el kilometre amb una mitja de 4’29” i diu que he creamt 1.063 kcal.

La tercera prova, un altra clàssic que no em canso d’anar-hi, la 18ª Mitja Marató del Plà de l’Estany., el 4 de Març de 2.012
Temps final: 1h32’47” amb una mitjana per kilometre de 4’23” i el temps de pas al kilometre 10 de 42’48”.
D’aquesta cursa em quedo amb dues coses: trobar-me en Toti Bes als vestuaris del Club Natació Banyoles, mirant a tothom i desprès de saludar-lo en diu : “em penso que vaig massa abrigat o és que la gent és molt valenta” i dir-me que “vaig apuntar-me al ultima hora i vinc a còrrer per que era al costat de casa i per agafar gana per dinar”.
Al final, en Toti 5é lloc amb un temps estratosferic de 1h15’04”

La segona cosa per la que recordaré aquesta cursa és que sobre el kilometre 8 vaig trobar una noia (Esther Montosa) que anava cinquena en la classificació, i juntament amb un altra noi (Toni Mendieta) que estava preparant la Marató de Barcelona, ajudar-la a fer segona.
L’anavem animant i marcant-li el ritme i jo li anava dient on eren el avituallaments i com era el recorregut que quedava, pujades, baixades,...
Em sembla que al final estava més content jo que ella.

I a partir d’aquí, pensar i entrenar amb un dels objectius de l’any, el triatló B de Banyoles ( 2.200 metres natació + 80 km bici + 21 km de cursa ) el 29 d’abril de 2.012
El dia abans vaig a Banyoles per recollir el dorsal, xip, i per escoltar el briefing
Vaig a mirar el circuit de natació a l’Estany i el dia fa por, fred, núvols baixo i negres i sembla que vol ploure, ambient d’hivern.
Al briefing ens confirmen el que ja esperava : que l’aigua estava molt freda, uns 14 graus i que segons la normativa de la Federació reduien el segment de natació a 1.500 metres.
Que no pensaven suspendre la prova si plovia.
I que anessim amb compte.

Al arribar a casa I abans d’anar a dormir sento que plou, no vull pensar-hi demà hi haurà 400 persones igual que jo.
Però el dia de la cursa es lleva sense cap núvol, ambient fresquet, però sol i sense vent.
Amb una cursa tant llarga surto reservant forces, l’aigua estava freda, però no tant, només ho noto una mica a la cara, natació amb 28:59, transició lenta i bici 2h50’06”, el segment de bici són dues voltes a un circuit Banyoles – Besalú – carretera de Figueres, per agafar la carretera vella de Banyoles fins a Banyoles, aquí trobo el senyor Bananes fent fotos i animant.
Es un circuit amb continues pujades i baixades, a la segona volta guardant forces ja que queden 21 km per còrrer.
El segment de cursa a peu ( 3 voltes a l’estany ) ho faig amb 1h33’49”, els 2 primers kilómetres no sé on tenia les cames i em costa agafar ritme a partir d’aquí bones sensacions.
Temps final 4h52’34” i molt content, acabo bé I amb la sensació que ho puc fer millor.

Sense descans, el dia 1 de Maig de 2.012, Cursa Popular “Castell – Ciutat de Figueres”
Gran recorregut, per fora i per dins del castell de Sant Ferran 10 kilometres, temps final 37’43”.

A partir d’aquí tots els entrenos i la mirada posada amb un objectiu “Sailfish –Half Triatló Berga 2.012” el 16 de Setembre de 2.012.
Les distàncies ja fan respecte 1,9 km de natació + 90 km de bici + 21,1 km de cursa a peu.

Aixi no faig cap més proba fins el dia 12 d’Agost amb un clàssic la “Cursa del Fau “ a Maçanet de Cabrenys, recorregut dur amb 21 km i 900 metres de desnivell, ho acabo amb 2h57’ i la sensació de guardar forces i haver fet un entreno de qualitat de cares a Berga.

Sense descans, un altre clàssic la Travessia al Port de Roses el 15 d’Agost.
Uns 1.500 metres de natació que particularment trobo molt durs, per les corrent, onades.
Aquest any el mar estava bastant mogut, temps final 26’59” amb un promig de 1’48” els 100 metres.
Content, però amb la sensació d’haver fet més metres del que tocava.

Un altre clàssic que no pot faltar a l’estiu : Travessa l’Escala.
2.200 metres sortint desde Riells nedant per tot el passeig donant la volta per davant del Roser 2 i anant a buscar i donant la volta al cargol, la roca que hi ha davant la platja del poble.
Temps final 38’29” amb una mitjana els 100 metres de 1’45”.

I tot apunt pel segon gran objectiu de l’any el Sailfish Half Triatló Berga.
El dissabte abans arribem a Berga i ja es nota gran ambient de triatló, molta gent entrenant, moltes bicis, tothom preparant-ho tot.
Al preparar i deixar la bici al pantà de La Baells és nota super-ambient amb música i la gent d’organització acabant d’ultimar detalls.

El dia de cursa, esmozar a primera hora, acabar de revisar-ho tot i cap a la sortida.
A boxes de la primera transició, acabo de revisar la bici, preparo la roba, el menjar, repasso que ho tinc tot, neopré i cap a la sortida.
Com que nedant em trobo bones sensacions, decideixo sortir amb els primers i a veure que passa. A davant es col.loquen els professionals, desprès un grup de gent que es veuen forts i desprès amb un segon grup m’hi situo per allà mig.
Ens fan sortir desde l’aigua, i esperant la sortida em venen al cap tots els entrenos que porto, metres i més metres de natació, multitud de kilometres amb la bici, sèries, volum, promitjos, pujades, baixades, kilometres i més kilometres de cursa a peu,...
Donen la sortida, jo al mig de la moguda, però sortida força neta i sense massa cops, natació amb 35’23”, 1.900 metres de natació més els 200 metres de pujada fins arribar a l’alfombra de control.
Agafo un got d’aigua i me’l tiro per la cara per treure el regust d’aigua del pantà, quan arribo a boxes veig moltes bicis, transició ràpida, quan surto de boxes amb la bici, encara veig molta gent a l’aigua.
La bici comença amb 3 kilometres de pujada, sense escalfar, desde’l pantà fins trobar la carretera de vé desde Puigcerdà, a partir d’allà baixada fins Berga i d’aquí 2 voltes a un circuit Berga – Gironella amb baixada, Gironella – PuigReig, un planer amb pujades i baixades i desde PuigReig – Casseres 6 kilometres de pujada, no massa dura però pujada continua i desde Casseres 6 kilometres més de pujada fins Espunyolà amb alguna pujada dura i però amb alguns metres de descans.
Desde Espunyolà baixada amb carretera amplà, on es poden agafar grans velocitats fins a Avià i d’aquí a Berga.

Al acabar la segona volta, per trobar boxes per fer la segona transició, entrada a Berga amb pujada i rampa final bestial per trobar boxes.
Segona transició ràpida, m’enxufo un PowerBomb i a còrrer, hem de fer 3 voltes a un recorregut de 7 kilometres continues pujades i baixades que fan que costi agafar el ritme.
El calor apreta i a mitja segona volta em començo a parar als avituallaments, una mica d’aigua  i una mica de Coca-Cola, veig molta gent fosa, molta gent caminant, molta gent patint, jo em trobo bé tot i la duresa del circuit.

Al final 5h36’13”
Natació 35’23”
Bici + Transicions 3h21’29”
Cursa a peu 1h39’21”

Acabo cansat però molt content, tot ha sortit molt bé. Una gran cursa amb molt ambient i amb una organització genial, recorregut molt ben senyalitzat ,amb moltissims voluntaris.
Cursa a tenir en compte de cares a l’any vinent.