14 Agost - Cursa del FAU

lunes, 5 de mayo de 2008

Ulldeter-Nuria-Queralbs 3 Maig 2008

Gran jornada de muntanya.
Quedo a les 8 del matí amb els “centpeus” a la curva que porta al refugi de Ulldeter.
La idea és fer Ulldeter – Nuria – Queralbs.

Encara queda força neu, jo porto els “ferros”, desprès de pensar-ho deixo els grampons al cotxe nomès carrego el piolet, decissió encertada, el piolet si el fem servir, els grampons haguessin sobrat.

Comencem a pujar i més o menys sobre el naixement del Ter ja comencem a trobar neu i no la deixem fins al coll de la Marrana.
Pugem a Bastiments, nomès amb neu a la part final, fem la travessa fins Freser, amb forces clapes de neu, fem el flanqueig sota Roques Blanques, la dificultat augmenta una mica per la neu, passem a la banda nord, travessem una congesta per assolir el coll de l’Infern i no deixem la neu fins assolir el Pic de l’Infern, increibles vistes.

Baixem i seguim la carena direcció Noucreus, passem pel coll de Tirapits, on efectivament, encara queda força neu. Dinem a Noucreus i baixada cap a Nuria.

Aquí el grup es divideix, els “valents” continuem la ruta cap a Queralbs tal com teniem previst, els que no estan en tanta forma, agafen el cremallera.

La baixada la fem en 1h35’, no està gens malament, ja que hem hagut d’anar adelantant molta gent i hem hagut de fer penitència per les escales per tornar a guanyar terreny, per desprès baixar-lo abans d’arribar a Queralbs.
Cada vegada que hi passo m’enrecordo del que va “inventar” aquestes escales.

Els total, segons el GPS d’en Jaume son : 09 hores 30 en total, 1.220 metres de desnivell positiu i 2.100 de desnivell negatiu i un recorregut de 22,5 km.
Acabo molt content, jornada increible de muntanya, força dura i, a més, duresa incrementada per l’abundant presència de neu.
Només tinc paraules d’agraiment per aquesta gran jornada als “centspeus” i fins la propera.