14 Agost - Cursa del FAU

B.T.T: - 27 Abirl 2008

27 Abril 2.008
Gran sortida de B.T.T. Puig d’Esquers 605 metres

Desprès del descans total del dissabte, diumenge m’aixeco aviat i veig com Figueres està presa per la boira.

No m’ho penso dues vegades, i tal com tenia planejat, carrego la bici al cotxe i cap a Llançà.
Aparco prop del port, monto la bici i surto pedalant cap a Grifeu, pujadeta i cap a Garbet, pujada forta per assolir el coll de Sant Antoni, ja veig Colera al fons de la vall, un cop assolit el coll trenco a mà esquerra per la pista forestal i anem pujant i guanyant metres, passo pel Coll d’en Poca-Sang, passo pel diposit d’aigua, aquí hi ha una de les parts més dures del recorregut, la pista es posa molt tiesa, costa pedalar i mantenir el ritme enmig de pedres, rocs i trenca aigües. He de posar el peu a terra un parell de vegades.

Ja veig l’esglèsia de Sant Miquel de Colera, continuo amunt, desprès d’una ultima pujadeta arribo al coll, tinc Puig d’Esquers davant meu, flanquejo i dono la volta a la muntanya i assoleixo cim amb la bici.
Com sempre, és una gran satisfacció assolir aquest cim, veig la plana de l’Empordà al fons encara amb boira, Cap de Creus, Llançà, Garbet, Colera, al fons distingeixo el Querroig ( a sobre Port-Bou ), el sol fa reflexe al mar i li confereix un aspecte platejat, increible !

Figueres, amb boira i aquí sol i caloreta, però amb vent al cim ( com quasi sempre que hi he pujat ).
Començo a baixar cap al diposit d’aigua, trenco a la dreta, passo enmig de diversos grups de vaques i “meixos”, baixada espectacular i a gran velocitat, arribo fins el mas Gonter, pujadeta, arribo al trencant que porta a Vilamaniscle, continuo recte, arribo i paro un moment a Sant Silvestre de Valleta, pujada forta fins Sant Genís del Terrer i baixada cap a Llançà, on hi aribo desprès de 3 horetes, ( 2h i mitja efectives de pedalada ), 30 km, uns 1.000 metres de desnivell i molt content.

Sincerament penso que aquest és una de les grans rutes amb b.t.t. que es poden fer a l’Empordà.